Wednesday, November 30, 2011

Nak Tau Tak?

sejak semalam aku rasa down sangat....kenapa aku rasa down...jom aku cerita....biasa la sekarang ni dah hujung tahun.....banyak company yang tengah buat appraisal untuk bonus dan kenaikan gaji....semalam dua orang pihak atasan aku di 'appraisal'. yang appraisal pulak mak tiri dari company bapak kitaorang.....ok aku faham...nak telus katanya...ok...

tapi ada satu perkara yang aku tak berkenan....exec aku boleh cerita plak pasal seorang officer ni ....kononnya budak ni ada attitute problem, dia tak bergaul, buat kerja sendiri, n yang paling best exec aku tak suka cara kerja dia....siap cakap dia(exec) bagi permata, jangan bagi dia sampah balik. konon kerja yang si exec tu buat gempak gila.....aku sedih gila...kenapa plak sesama melayu ko buat macam tu....hati perasaan ko tak der sekelumit simpati ker....budak ni dah dua kali renew contact....nasib dia kira dah dihujung tanduk jer...mak tiri kata.... kami otengah decide pasal awak.samada untuk sambung contract,serap atau nak terminate awak....kalu aku kena macam tu aku memang menangis...apa punya kejam .....tak der perasaan tul....

sedih bila penat lelah kita orang tak hargai....masa aku masuk kerja dulu..aku pun kena teruk ngan exec tu...tapi aku redha....coz aku fikir aku nak cari rezki untuk anak.....alhamdullilah...tak lama pas tu dorang nampak yang aku boleh wat kerja (cewah, perasan plak).jadi kurang la dia ganggu aku....sekarang budak tu jadi mangsa......aku kesian nak tolong pun apa jawatan aku....yang aku boleh tolong cuma bagi nasihat pada dia jer....

aku memang sedih tengak bila orang berbalah sesama sendiri ni...sedih sangat...

No comments:

Post a Comment